Sony Santa Monica recrute chez Ubisoft et CD Projekt

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Sony Santa Monica recrute chez Ubisoft et CD Projekt

Nous vous l’annoncions il y a quelques jours, Sony Santa Monica semble avoir de nouveaux projets en stock et recrute de nouveaux développeurs sans chercher à nous dire de quoi il en retourne. Nous apprenons aujourd’hui que le studio vient de recruter un développeur de talent avec l’arrivé de Bartlomiej Wronski qui comme vous allez pouvoir le découvrir ci-dessous avec un extrait de son CV en ligne, a déjà fait des preuves dans l’univers du jeu vidéo.

Comme vous pouvez le voir ci-dessous, l’intéressé maitrise de nombreuses techniques dans le domaine du visuel qui lui ont permis de travailler sur de nombreux projets d’importances parmi lesquels nous retrouvons Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity et The Witcher 3.

  • Lighting techniques – indirect and global illumination, physically based shading and pipelines.
  • Physically based atmospheric effects – sky, fog and scattering-related phenomena.
  • Post-processing and screen space effects.
  • Complete rendering framework design and maintenance.
  • CPU, memory and GPU platform-specific optimizations and bugfixing.
  • Tools design aiming to help ensure technical quality of assets.
  • Direct work with artists and designers and coordinating optimization process.

The profile also lists his specific role in every game he worked on, and there’s quite a lot to take in:

Far Cry 4

  • Redesigning whole HDR post-effects pipeline to fully utilize the power of next-get consoles: motion blur, depth of field, tonemapping and bloom, various image based effects and techniques.
  • Major work on GPU optimizations on Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4.
  • Low level optimizations of all parts of graphics pipeline targeting the GCN next-gen console architecture.
  • Various work on lighting and materials – improving quality and performance.

Assassin’s Creed: Unity

  • Physically based rain drops and compute shader simulated rain ripples.
  • Wet materials, wetness world progression and wet surfaces.

Assassin’s Creed 4: Black Flag

  • R&D activities – lighting, post effects and atmospheric effects.
  • Seveloping and shipping novel next-gen volumetric fog algorithm and screen-space raymarched reflections technique.
  • Taking part in designing and developing cross-generation Global Illumination technique – Deferred Normalized Irradiance Probes; optimizing next-gen compute and geometry shader based rain and atmospheric effects
  • Analysing next-gen console GPU architecture and creating guidelines for algorithm and technique development and optimizations.
  • Helping porting and optimizing renderer for new next gen platforms – Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4.
  • Optimizations and bugfixing on all game platforms – X360, PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3.

Cyberpunk 2077/The Witcher 3

  • Graphics and gameplay prototypes.
  • Direct X 11 programming – written whole hybrid tiled deferred/forward renderer.
  • Physically based shaders and lighting.

The Witcher 2 Enhanced Edition

  • Managing whole rendering pipeline.
  • Refactor of most of core and engine systems (streaming system, save system, etc.).
  • Refactor and redesign of whole post-process pipeline for Xbox 360.
  • Performance and memory optimizations.

The Witcher 2

  • Memory management
  • ReSource management
  • Creating tools for profiling and optimization
  • Post-processing programming
  • Lighting programming
  • General rendering programming
  • Direct work with artists

Même si vous ne parlez pas anglais, vous avez forcément compris que le studio vient de recruter une pointure au niveau de l’aspect visuel et nous avons hâte de voir ce que son intégration au studio aura comme conséquence pour les joueurs lors d’arrivée du prochain titre de l’équipe de développement.

LES COMMENTAIRES

    • J?espère voir une nouvelle franchise de leur part :), faut laisser Kratos se reposer maintenant.
    • Libérer kratos libérer kratos libérer kratos ....ok je sors :clapping:
    • Nous vous l'annoncions il y a quelques jours, Sony Santa Monica semble avoir de nouveaux projets en stock et recrute de nouveaux développeurs sans chercher à nous dire de quoi il en retourne. Nous apprenons aujourd'hui que le studio vient de recruter un développeur de talent avec l'arrivé de Bartlomiej Wronski qui comme vous allez pouvoir le découvrir ci-dessous avec un extrait de son CV en ligne, a déjà fait des preuves dans l'univers du jeu vidéo. Comme vous pouvez le voir ci-dessous, l'intéressé maitrise de nombreuses techniques dans le domaine du visuel qui lui ont permis de travailler sur de nombreux projets d'importances parmi lesquels nous retrouvons Far Cry 4, Assassin's Creed: Unity et The Witcher 3. Lighting techniques - indirect and global illumination, physically based shading and pipelines. Physically based atmospheric effects - sky, fog and scattering-related phenomena. Post-processing and screen space effects. Complete rendering framework design and maintenance. CPU, memory and GPU platform-specific optimizations and bugfixing. Tools design aiming to help ensure technical quality of assets. Direct work with artists and designers and coordinating optimization process. The profile also lists his specific role in every game he worked on, and there's quite a lot to take in: Far Cry 4 Redesigning whole HDR post-effects pipeline to fully utilize the power of next-get consoles: motion blur, depth of field, tonemapping and bloom, various image based effects and techniques. Major work on GPU optimizations on Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4. Low level optimizations of all parts of graphics pipeline targeting the GCN next-gen console architecture. Various work on lighting and materials - improving quality and performance. Assassin's Creed: Unity Physically based rain drops and compute shader simulated rain ripples. Wet materials, wetness world progression and wet surfaces. Assassin's Creed 4: Black Flag R&D activities - lighting, post effects and atmospheric effects. Seveloping and shipping novel next-gen volumetric fog algorithm and screen-space raymarched reflections technique. Taking part in designing and developing cross-generation Global Illumination technique - Deferred Normalized Irradiance Probes; optimizing next-gen compute and geometry shader based rain and atmospheric effects Analysing next-gen console GPU architecture and creating guidelines for algorithm and technique development and optimizations. Helping porting and optimizing renderer for new next gen platforms - Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4. Optimizations and bugfixing on all game platforms - X360, PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3. Cyberpunk 2077/The Witcher 3 Graphics and gameplay prototypes. Direct X 11 programming - written whole hybrid tiled deferred/forward renderer. Physically based shaders and lighting. The Witcher 2 Enhanced Edition Managing whole rendering pipeline. Refactor of most of core and engine systems (streaming system, save system, etc.). Refactor and redesign of whole post-process pipeline for Xbox 360. Performance and memory optimizations. The Witcher 2 Memory management ReSource management Creating tools for profiling and optimization Post-processing programming Lighting programming General rendering programming Direct work with artists Même si vous ne parlez pas anglais, vous avez forcément compris que le studio vient de recruter une pointure au niveau de l'aspect visuel et nous avons hâte de voir ce que son intégration au studio aura comme conséquence pour les joueurs lors d'arrivée du prochain titre de l'équipe de développement. Lien vers la news complète : Sony Santa Monica recrute chez Ubisoft et CD Projekt - PS4 News